2022. nov 17.

Rezgő nyárfalevelek

írta: Csillag M . Gyöngyi
Rezgő nyárfalevelek

rezgo_nyarfalevelekjokep.jpg

Rezgő nyárfalevelek

 

Elmegyek én, hazám, el, világgá...

Nem tehetnek ezek itt szolgává!

Az utam csak az állomásra vezet,

És megveszem az utolsó jegyet...

 

Állomáson rezgő nyárfalevelek,

Zizegve, sóhajtozva integetnek.

Utolsó utamra viszem el emlékül,

Köszönöm fogadtatok vendégül.

 

Elhagyom én e zsarnok hazámat,

Hol bántanak, de senki se gyalázhat.

Nem leszek én préda az uraknak,

Miközben, pénzünkön jót mulatnak.

 

Nem és nem ! Nem leszek bohóc!

Miközben szívem is egyre zokog.

Elvettek mindent, szabadságot,

Elvettétek az élethez való jogot.

 

Lassan enni, fizetni nem tud a nép,

Van ki már eladni se tud ,vesét,vért,

Vagy plazmát, mi mindent adjon még?

Hogy mentse a családja s saját életét??

 

Sajnos nincs összefogás ember,

Így egyre nőni fog majd a teher.

Aki nem tud tisztán gondolkodni...

Csak az marad a hazájában raboskodni!

 

Leányvár. 2022. 11. 09.

 

Saját szerzemény, szerzői jogok fenntartva !

Vibrating poplar leaves

I'm going to my country, to the 
world...
They can't make you a slave here!
My way only leads to the station
And I'll buy the last ticket...

Poplar leaves vibrating at the 
station,
They wave, hissing and sighing.
I'll take it as a souvenir on my 
last trip,
Thank you for hosting me.

I will leave this tyrant's country,
Where they hurt, but no one can 
insult.
I will not be a prey to the masters,
Meanwhile, they are having fun with 
our money.

No and no! I will not be a clown!
While my heart is still crying.
They took away everything, freedom,
You have taken away the right to life.

The people can't eat and pay slowly,
There are people who can't even sell 
kidneys, blood,
Or plasma, what else can you give?
How to save your family and your own 
life??

Unfortunately, there is no cooperation, 
man.
Thus, the burden will increase more and 
more.
Someone who can't think clearly...
The only thing left is to be imprisoned 
in your country!

Maiden Castle. 09/11/2022

Own composition, copyright reserved!
Szólj hozzá

SZERETET ÉLET VILÁG SZOMORÚ VERSEK Élet- morzsák Rezgő nyárfalevelek