2023. máj 25.

Kicsiny falum

írta: Csillag M . Gyöngyi
Kicsiny falum

kicsiny_falumjokep.jpg

 

Kicsiny falum

 

Kicsiny falum, ahol felnőttem,
Fájó szívvel ahonnan eljöttem.
De testem, lelkem vissza húz,
Most kicsiny falumtól búcsúz.

Ott születtem, s nem tagadom,
Ott maradt egy kicsi darabom.
Szívemben csak ott a hazám,
Ott nevelt fel, papám, mamám.

Árva gyerek voltam, kit elhagytak,
Mamám nem hagyták meghaljak.
Szeretetben felneveltek a tanyán,
Felnőtt lettem nagyapám szaván.

Azok a szép idők, amíg élhetek,
Ott a csillagokban ne féltsetek.
Sohase feledem honnan jöttem,
S rátok gondolok hullik könnyem.

Ti nem hagytatok még magamra,
De soha se, gerjedtetek haragra.
Voltam rossz is de jó is bevallom,
Most a fejem a sír előtt lehajtom.

Nagyon hiányoztok, fáj a lelkem,
Igazából most lett árva a szívem.
Egy sírdomb maradt semmi más,
Emlékek olyanok mint a látomás.

Leányvár. 2023. 02.06.
Saját szerzemény, szerzői jogok fenntartva !

 

A small village

 

My little village where I grew up
With an aching heart where I came from.
But my body, my soul pulls me back,
Now he's saying goodbye to my little village.

I was born there, and I don't deny it
I have a small piece left.
My country is only there in my heart,
He was raised there by my father and mother.

I was an orphan, abandoned
My mom wouldn't let me die.
I was raised in love on the farm,
I grew up on my grandfather's word.

The good times while I live
Don't be afraid up there in the stars.
I never forget where I came from
And I think of you, my tears fall.

You haven't left me alone yet
But never, provoke me to anger.
I was bad but also good, I confess
Now I bow my head before the grave.

I miss you so much, my heart hurts
Actually, my heart just became an orphan.
A burial mound is nothing left,
Memories are like visions.

Maiden Castle. 02.06.2023
Own composition, copyright reserved!

 

 

Szólj hozzá

SZERETET Haza Szeretet ÉLET SZOMORÚ VERSEK Élet- morzsák Kicsiny falum