2021. okt 07.

Csipetnyi szeretet

írta: Csillag M . Gyöngyi
Csipetnyi szeretet

csipetnyi_szeretet_jookep.jpg

 

Csipetnyi szeretet

 

( Megtörtént események alapján íródott. Emberi jogokra hivatkozva, a személy azonossága rejtve maradt, s egy kicsit át lett dolgozva, mert akik ismerik a nőt , ne ismerjenek rájuk! )

Akik pedig akkor velem dolgoztak ezen , hálásan köszönöm hogy mellettem álltatok!

 

Sétálok a gondolataimban mélyedve,

Munka után haza fele, egy késő este.

Egyik sarkon ül egy fiatal nő kisfiával,

Kérlek segíts, ölében egy fa táblával.

 

Fejemben átviharoztak a gondolatok,

Végére érve, ez de szégyen magyarok!

Megálltam, s leültem a beton szélére,

Nincs hol aludni, válaszolt a kérdésre.

 

Nincs lakás, elbocsájtottak a munkából,

Nem járhatok dolgozni mégsem utcáról.

A gyerek apja elhagyott, s nincs senkim,

Nincs munkám és már nincsen semmim.

 

S ránéztem a gyerekre, aludt az ölébe,

Fájdalom van mélyen az anya szemébe.

Fiúcska néha el-el mosolyodott álmában,

Ki tudja van e étel a kicsi kis gyomrában.

 

Éhezünk, fejezte be történetét az asszony,

Ahogy néztem, láttam, túl vékony bizony.

Volt nálam pár pogácsa, azt nekik adva,

Nem szóltam, had egyen, békén hagyva.

 

Felét láttam becsomagolta, a kicsikének,

Miközben látta az asszony hogy figyelek.

Némi apró volt csak nálam s nekik adva,

Fájó szívvel elköszöntem, magára hagyva.

 

Éjjel sokat forgolódva, gondoltam rájuk,

Szegény gyerek, hát így látott napvilágot!

Hát kérdem istenem, miért van ez így?

Hát nem látod merre és hol van a kín?

 

Aztán eszembe jutott, talán van is kiút,

Az anyaotthon, ne veszítse el a kisfiút.

Felöltöztem és felhívtam gyorsan őket,

S elmondtam hogy merre és hol ülnek.

 

Az otthonvezetője is később vissza hívott,

Kocsival értük mentek, legyen ő is áldott!

Pár napra rá, mentem meglátogatni őket,

Láttam az otthonban, sok szomorú nőket.

 

De ott legalább, vigyáznak rájuk, van enni,

A gyereknek sem kell éjjel, az utcán lenni.

Mikor megláttam az asszonyt, a kisfiával,

Odaszaladt, megfogta kezem oly hálával.

 

Szó nélkül magamhoz ölelve az asszonyt,

De a szívem még belülről, egyre sajgott.

Bár segítség ez, tudom, de nem minden,

Bele látva a fájdalmas lelkébe csendben.

 

Egy csipetnyi szeretet, életeket menthet,

Ébredjetek, így lehet naggyá egy nemzet.

Hol szeretet van s törődés, nincs éhezés,

Embernek maradni is könnyebb a létezés.

 

Most már tudom, ott a lehetőség jó légy,

A sors mindig eléd teszi, jobb legyél még.

Láss és ne járj vakon, vedd észre ember,

Igaz nem könnyű segíteni és mert teher.

 

Ha a földön jót teszel, a lelkednek teszed,

És ha nem is tudod, így gazdagabb lehet.

Nem az anyagi dolgaidat viszed az útra,

Ha távozol innen csak lelked megy túlra!

 

Te kincsed a lelked, s azt soha ne engedd,

Hogy földi rosszal mocskold, és mérgezd.

Szemeddel láss, szívvel, lelkeddel érezd,

A csipetnyi szeretetedet, soha ne fékezd!

 

Add át, mert attól szebb lesz az élet, a világ,

Halld meg ha ember okkal segítségért kiállt.

Te attól leszel gazdagabb s nem a pénzedtől,

De ha adsz, azt mindig add tiszta szívedből!

 

 

Budapest. 2021. 10. 06.

 

Saját szerzemény, szerzői jogok fenntartva !

Szólj hozzá

ÉLET VILÁG Motivációs versek MOTIVÁLÓS VERSEK SZOMORÚ VERSEK Élet- morzsák Csipetnyi szeretet