2023. júl 09.

Gondolataim 30. rész

írta: Csillag M . Gyöngyi
Gondolataim 30. rész

Munkahelyi problémák ...

lguhkuzgv.jpg

 

                                   Gondolataim 30. rész

 


Munkahelyi problémák ...


Kolléga aki nem szimpatikus , mert vagy goromba vagy tiszteletlen , esetleg nagyképű vagy túl negatív, de van olyan aki nem bír magával és piszkálódós . .. Ha pedig te kerülöd vagy átnézel rajta és nem állsz le vele azon a szinten...ezért állandóan borsot tőr az orrod alá !
Ugye ismerős a helyzet ?
Van olyan ember aki az ilyennel nem tud azonosulni és sajnos így csak az lesz megoldás ha munkahelyet vált az illető.
Talán egyszerübb elvonulni , mint hogy napi szinten idegesítsen az olyan kolléga .
De van olyan, aki ragaszkodik a munkahelyéhez , mert vagy jól fizet , vagy a többi kollégákkal jól kijön az illető , így persze akkor ha nem szeretne váltani az illető , akkor itt egy tipp ...
Akivel nem tudsz azonosulni , de mivel a kollégád, ezért a kommunikáció elkerülhetetlen , viszont meglehet mondani neki azt , hogy ...
Nézd látszik hogy valami oknál fogva mi nem leszünk jóban mint kollégák . De mivel hogy kollégák vagyunk , azért a kommunikáció igen fontos , és nélkülözhetetlen . Ezért kössünk kompromesszumot. Csak is a munkával kapcsolatban ...
Elvégre ez nem ovoda hanem egy munkahely ...
Nem kell engem kedvelni, de ha továbbra is folytatod ezt a viselkedést akkor jobb ha nem szólsz hozzám ! Érthető ugye ?
Szóval le lehet építeni bárkit , ha nem tud veled komfortálodni.
De nézzünk egy egy példát.
Gyárban , mivel csapat munka van és teljesítmény alapján kapjátok a fizetést.
Elkerülhetetlen a kommunikáció.
Aztán egy kollégád ki lóg a sorból mert pl félvállról veszi a teljesítményt, vagy a minőséget .
És mondjuk pont az ő keze alól kapod a következő reszortot.
Mit tehetsz ha nem tud alkalmazkodni a csapat tempójával ? Ha nem megfelelő a munkája te javítás nélkül nem engedheted tovább a terméket.
Először is nem a te feladatod a javítás , másodsorban ha nem tudja a csapat ütemét felvenni akkor ez a csoportvezető feladata hogy figyelmeztesse arra, hogy végezze el a munkáját becsületesen, esetleg gyorsabb tempóban csinálja és ugye hibátlanul.
Persze az attól is függ mikortól csinálja , mert ha új dolgozó akkor be lehet segíteni neki vagy megmutatni hogy miként tudja jól és megfelelő ütemben a terméket tovább adni hogy az fennakadás nélkül tudjon a következő emberhez eljutni.
Ha az illető minimum 3 hónap mulva sem produkál hibátlan terméket és a csapat tempóját sem tudja felvenni , akkor a vezetőnek kell szólni és nem a dolgozó feladata hogy erre figyelmeztesse az illetőt.
Nos ha ezután be rág rád, hogy szóltál a munkája miatt és még borsot is tör az orrod alá és direkt nem megfelelően adja tovább a munkát , akkor nincs mese , lekell állítani . Mert ez nem róla szól ez egy munkahely , itt közös érdek a precíz munkavégzés . Ez nem ovoda vagy kívánság műsor.
Ha ezt nem fogja fel , akkor az állásával játszik , mert a többi kolléga sem szeretne vele dolgozni .
Tehát a csapatnak érdeke a teljesítmény. Ha nem fogja fel akkor rá kell vezetni hogy vagy megpróbál helyt állni , vagy keressen más munkahelyet.
Nem neked és a másik kollégáidnak kell válltoztatni a munkátokon.
Előbb nem utóbb az ilyenektől meg fognak válni a vezetők...
De most vegyünk egy másik példát.
Egy olyan munkahely ahol nincs norma , csak egyéni feladat.
Általában egy helyen gyülekeztek amikor beértek dolgozni.
Az illető akinek nem vagy szimpatikus régi dolgozó te pedig nem rég kezdtél .
Ő pedig kitalál mindenfélét rád és a vezetőnek próbál besározni.
Ilyenkor mi a teendő. ?
Nos mivel mint írtam a munkahely nem óvoda ezért először próbáld békésen elmondani neki, hogy te szeretnéd nyugodt körülmények között elvégezni a munkádat.
Ha pedig valami nem tetszik ezt neked mondja el , ne másnak .
Szóból ért az ember...
Viszont ha a munkáddal van gondja az pedig ha nem megfelelően van ellatva akkor a főnök ebben az aki intézkedhet senki más . A kollégád csak tájékoztathatja a főnököd hogy a munkadra panasz van .
Egyébként nem a dolgozó kötelessége a munkát értékelni csak elmondom .
A munkaadótok és a fönökötök kötelessége a munkádat leellenőrizni és nem egy másik dolgozónak .
Ha végképp nem értetek egyet , és ezután is futkoz a fönöködhöz , aki téged csesztet mert ezt és azt beszél a kollégád rád , akkor szólj a másik vezetőnek aki a fönököd felettese hogy hívja oda és mondja el szemtől szemben mi a problémája veled. Mert te a munkádat rendesen elvégzed, s arra még nem volt panasz.
Két lehetőség van ilyenkor.
Próbálja mentegetni magát a vezérfőnök elött, hogy az állását ne veszítse el ...
Vagy elnézést kér és a továbbiakban ha még nem is lesztek barátok de többet nem fog az orrod alá bosszúságot tőrni.
A vezetőknek érdeke az együttműködés és hogy a csapata jól adja át a munkát alias el legyen végezve a kiadott munka s közben ne legyen konfliktus a munkavégzéskor.
Sajnos tapasztalatból tudom , és ismerőseim által is , hogy vannak akik a munkájukat , hivatásukat más becstelen emberek miatt voltak kénytelenek feladni.
Sokan nincsennek tisztába a jogaikkal , és ezáltal hogy elkerüljék a további incinenseket kénytelenek voltak masik munkahelyet keresni.
Valójában a cégeknek van jogi képviselője ahol panaszt lehet tenni . Ha nincs akkor itt tudtok jogorvoslatot kérni !
Itt a link :
http://tudastar.munka.hu/engine.aspx?page=showcontent...
Az egy dolog, hogy nem mondják , de azok a hivatalos jogászok a dolgozók érdekeit képviselik.
De sajnos inkább kikerülik a jogvitakat és a vétlen távozik az állásából , mert tulajdonképpen a kollégái féltik az állásukat ezért nem állnak ki egymásért .
Szomorú de igaz hogy már sehol nincs összetartás és nincs az, hogy egyik a másikért kiálljon .
Itt még atnézhetitek hova fordulhattok ha bármilyen jellegű munkahelyi problématok adódott.
https://www.kormanyhivatal.hu/.../kozerdeku-bejelentesek...
https://www.hrportal.hu/.../milyen-ugyben-fordulhatok-a...
Jogsegélyszolgálatunkat a 06-1-279-2235 számon éri el kedden 14:30 és 17 óra között, szerdán 15 és 17 óra között, valamint csütörtökön 10 és 12 óra között. Kérjük, csak a megadott időpontokban telefonáljon! Pénteken 14 és 16 óra között pedagógusok hívásait várjuk munkajogi kérdésekkel.
https://tasz.hu/ingyenes-jogsegelyszolgalat.


Folytatásban :


Gondolataim 31. rész


/ Közkívánatra a Párkapcsolatok


További részekkel. /
Tanulságos történetek:


Hozzád vagy hozzám ?
Talán ismerős a kérdés sokatoknak. Biztos voltatok már úgy hogy így se úgy se jött össze .
Idegesítő de igazából mulatságos.
Hisz ha eldöntetek valamit , ahhoz ketten vagytok, hogy megoldjátok.


Folytatom nem sokára ...


Csillag M. Gyöngyi
Leányvár. 2023. 06. 17.

 

My thoughts, part 30

 


Problems at work...


Colleagues who are not likeable because they are either rude or disrespectful, perhaps pompous or too negative, but there are those who can't handle themselves and are picky. .. And if you avoid him or look over him and don't stop him at that level... that's why he constantly pokes pepper under your nose!
Is the situation familiar?
There are people who cannot identify with this, and unfortunately the only solution is to change jobs.
Perhaps it is easier to withdraw than to be annoyed by such a colleague on a daily basis.
But there are those who stick to their job because it either pays well or they get along well with the other colleagues, so of course if the person doesn't want to change, here's a tip...
Someone you can't identify with, but since he's your colleague, communication is inevitable, but you can tell him that...
Look, it seems that for some reason we will not get along as colleagues. But since we are colleagues, communication is very important and indispensable. That's why we make a compromise. Just about work...
After all, this is not a kindergarten, but a workplace...
You don't have to like me, but if you continue this behavior, you better not talk to me! Understandable, right?
So you can tear anyone down if they can't be comfortable with you.
But let's look at an example.
In a factory, because there is team work and you get paid based on performance.
Communication is inevitable.
Then one of your colleagues falls out of line because, for example, he takes performance or quality lightly.
And let's say you get the next resort directly from him.
What can you do if you can't adapt to the pace of the team? If the work is not suitable, you cannot continue to use the product without repair.
First of all, it's not your job to fix it, secondly, if he can't pick up the pace of the team, it's the team leader's job to warn him to do his work honestly, maybe do it at a faster pace and flawlessly.
Of course, it also depends on when you do it, because if it's a new employee, you can help him or show him how to pass on the product well and at the right pace so that he can get to the next person without interruption.
If the person does not produce a flawless product after at least 3 months and cannot pick up the pace of the team, then the manager must be told and it is not the job of the employee to warn the person about this.
Well, if he then tells you that you told him about his work and even crushes pepper under your nose and directly passes on the work improperly, then there is no fairy tale, he must be stopped. Because this is not about him, this is a workplace, the common interest here is precise work. This is not an ovoda or a wish show.
If he does not understand this, he is gambling with his job, because the other colleagues do not want to work with him either.
So the team is interested in performance. If you don't understand it, you have to be led to believe that you either try to stand your ground or find another job.
You and your other colleagues don't have to shoulder your work.
Sooner or later the leaders will get rid of them...
But now let's take another example.
A workplace where there are no norms, only individual tasks.
They usually gathered in one place when they got to work.
The person you don't like is an old worker, and you started not long ago.
And he invents all sorts of things about you and tries to smear you as the leader.
What to do in this case. ?
Well, since, as I wrote, the workplace is not a kindergarten, so first try to calmly tell him that you want to do your work in calm conditions.
And if you don't like something, tell it to you, not to someone else.
You understand from words...
However, if you have a problem with your work and if it is not properly rested, then the boss is the one who can take care of this, no one else. Your colleague can only inform your boss that there is a complaint about your work.
By the way, it is not the employee's duty to evaluate the work, I'm just saying.
It is the duty of your employer and your boss to check your work and not another employee.
If you completely disagree, and you still run to your boss, who is teasing you because your colleague says this and that to you, then tell the other manager, who is your boss's superior, to call him there and tell him face to face what his problem is with you. Because you do your job properly, and there have been no complaints about it yet.
There are two options in this case.
Try to defend yourself in front of the chief of staff so that you don't lose your job...
Or he apologizes and in the future, even if you're not friends yet, he won't poke fun at you anymore.
Managers have an interest in cooperation and that their team delivers the work well, i.e. that the assigned work is completed and that there is no conflict during the work.
Unfortunately, I know from experience and from my acquaintances that there are people who were forced to give up their jobs and professions because of other dishonest people.
Many people are not aware of their rights, and thus to avoid further incidents they forcethey were looking for a new job.
In fact, companies have a legal representative where complaints can be made. If not, you can request a remedy here!
Here is the link:
http://tudastar.munka.hu/engine.aspx?page=showcontent...
It's one thing that they don't say it, but those official lawyers represent the interests of the workers.
But unfortunately, legal disputes are avoided and the innocent one leaves his job, because actually his colleagues are afraid of their jobs, so they don't stand up for each other.
It's sad, but it's true that there is no cohesion anywhere anymore and there is no way for one to stand up for the other.
Here you can also see where you can turn if you have any kind of workplace problem.
https://www.kormanyhivatal.hu/.../kozerdeku-bejentesek...
https://www.hrportal.hu/.../milyen-ugyben-rotulhatok-a...
You can reach our legal aid service at 06-1-279-2235 on Tuesdays between 2:30 p.m. and 5 p.m., Wednesdays between 3 p.m. and 5 p.m., and Thursdays between 10 a.m. and 12 p.m. Please call only at the specified times! On Fridays between 14:00 and 16:00 we welcome calls from teachers with employment law questions.
https://tasz.hu/ingyenes-jogsegelyszolgalat


In progress:


My thoughts part 31


/ Relationships by popular demand
With more parts. /
Instructive stories:


Are you with me?
Perhaps the question is familiar to many. You were sure that it didn't work out either way.
It's annoying but really fun.
I believe that if you decide something, there are two of you to solve it.
I will continue shortly...


Star M. Gyöngyi
Maiden Castle. 17/06/2023

Szólj hozzá

ÉLET VILÁG Gondolataim... Mesterséges Értelem Gondolataim 30. rész Munkahelyi problémák ...