2022. ápr 09.

Párbeszéd egy íróval...

írta: Csillag M . Gyöngyi
Párbeszéd egy íróval...

Riporter a vendégem ...

parbeszedegyirovaljokep.jpg

 

Párbeszéd egy íróval...

Riporter a vendégem ...

 

 

Az írók lehet kicsit furcsa embereknek tűnnek,

 

de most feltárjuk mi is az igazság ...

 

- Csillag M. Gyöngyi, szép művészi neved van!- kezdte a riporter...

- Hogy is mondjam, ez az igazi nevem! - nevettem el magam...

- Hol születtél és mikor ha nem titok?

- Újpesten, 67 nyarán, egy pár évig Alföldön nevelkedtem a mamáéknál, aztán Zalában,

apám újra nősült, így levittek magukhoz. De legyen ennyi elég. Oké?


- Rendben ! Te mindennap írsz?

- Igen mindennap, ha időm engedi!

- Mióta írsz?

- 10 éves korom óta.

- Akkor is mindennap írtál?

- Nem, nem írtam mindennap. Amikor volt ihlet.

- Kiskorodban író akartál lenni?

- Akkor még nem igen gondolkodtam rajta. Szerettem olvasni, de az anyám soha nem engedte, dühös volt érte!

Titokban ezért rengeteget olvastam, ami tiltott még jobban kell...hmm… inkább faltam a könyveket. Tanóra alatt,

vagy a tanuláskor a füzet alatt volt mindig. Vagy éjjel a wc- ben … vagy a takaró alatt zseblámpánál olvastam …

De mindig lebuktam. Aztán jött az, amikor leírtam az érzéseimet. Akkor vettem észre, hogy milyen könnyen tudok

verseket írni. Így az olvasás mellett az írás is nagy hobbim lett. De soha nem mutattam senkinek meg a verseimet.

Egy két cetlit megtalált a nevelőanyám, de nem csinált belőle semmit, értelmetlen dolognak tartotta az írásaimat.

- Most mennyi versed lehet kb?

- Őszintén szólva nagyon sok van még így is … de a gyerekkoromról egy sem maradt meg.

Igaz 16 évesen elköltöztem hazulról és 19 évesen már férjhez mentem
, de ott is csak

éjjel titokban íroga
ttam, aztán a 2 fiam megszületett, így még kevesebb idő jutott rá ...

ott volt a nagy ház, telek, szőlő, építkeztünk...stb… dolgoztam látástól vakulásig...

Faluhelyen nem volt ez kiváltság, felesleges időpocsékolásnak vették
a versírást... mikor

elváltunk
a férjemmel elégettek minden papíromat … Nagyon fájt, de nem tudtam mit tenni.

Így semmi nem maradt
meg az írásaimból. Aztán újra kezdtem írni a párom biztatására, így

201
3- tol Blogban összegyűjtögettem az írásaim. 17- öl pedig megcsináltam a Facebook-on

a Csillag M. Gyöngyi Verseim oldal
át.


Azóta már több helyen a verseim felkerültek címlapra, pályáztam különböző verses

fórumokon. Vannak nyertes pályázati verseim… Poet.hu és a Holnap Magazin oldalán is

elérhetőek az írásaim. De igazából nem érdekel
a siker, csak írok.


- És mennyi fizetést adnak érte ?

- Fizetés? Ugyan már! Nem kapok fizetést érte!

- Hogy hogy? Nem fizetik ki a pályázati verseket sem?

- Ki fizetne !? Nem, nem! Nem fizetik!

- De gondolom szeretnél sikeres író lenni?

- Még nem gondolkodtam ezen!

- De hát mindenki azért csinál valamit, hogy sikereket érjen el, mi több abból éljen
amit szeret!


- Ez nem olyan egyszerű, hiába van sok írásod! Hogy sikeres legyél, a verseidet meg

kell jelentetned, papíralapú könyv vagy E könyv formájában! Egy átlag embernél sajnos,

kicsi a valószínűsége, hogy ennyi pénzt ( százezrek ) előre be tudjon fektetni. Kell

legalább 3 vagy 4 kiadott írásnak lennie, mire az az összeg amit befektetett

visszajöjjön. És akkor nem beszélve arról, hogy még nincs nyeresége rajta.

Amúgy az írok, munkahely mellett a marketing részével nem is igazán tudnak idő hiányában

foglalkozni. Hiszen hirdetni kell, saját magadat az írásaiddal értékesítened kell,

hogy valamit keressél rajta ... El kell tudni adni az írásaidat! Amúgy kevesen keresnek

ma már papíralapú könyveket is. Akinek nincs hozzá induló tőkéje, azok az írók pénz

nélkül csak süllyesztőbe kerülnek. Elég ritka aki megtalálja a számítását az írói

világban … Épp úgy van ez mint rég , ugye Petőfi, Arany , Kölcsei stb szinte éheztek

a nagy magyar íróink...


- De mégis, 3 munkahely, nem sok ? Ennyi munka mellett hogy tudsz mindennap írni?

- Ha van pár percem kihasználom. Buszon, metrón, villamoson stb… Vagy mikor több időm

van, esetleg egy szabadnapom szokott lenni!


- Értem ! Amúgy milyen embereket célzol meg? Kiknek írsz?

- Mindenkinek! Aki 18 évét betöltötte.

- És miket szoktál írni?

- Sokrétűek az írásaim! Versek, novellák, könyvek stb...

- De mégis mindennap nem unalmas, hogy választod ki miről írsz?

- Nem, nem unalmas! A magyar nyelv a legszebb nyelv az egész világon! Bármit

kifejezhetünk vele mindig más és más módon!


- Magadról szoktál írni?

- Nem, magamról nem írok!

- Sohase?

- Őszintén szólva, talán....de csak az érzéseimet írom le, ami épp kavarog bennem,

de egy egész más sztorival, történettel.


- És kik kíváncsiak rá?

- Akik elolvassák!

- És honnan tudod hogy elolvassák?

- Mert azért vissza jeleznek, ha tetszik nekik az épp adott írásom!

- És hogy mindennap írsz, mi hasznod származott eddig belőle?

- Nem, nincs semmi hasznom belőle!

- Pl. Arra gondolok, kicsit felkapottabb lettél, vagy többen érdeklődnek utánad?

- Szerintem nem, én ugyan úgy élek mint eddig, dolgozom, reggelente posztban kirakom

a verseimet.


-De akkor mi a francokért írsz? Megéri ennyit fáradni, ha még pénzt sem kapsz érte??

- Mert szeretek írni! S mert olvassák sokan akik szeretik az írásaimat! Az írónak öröm,

ha tetszik az embereknek, amit eléjük tálal! Ez olyan dolog, mint ha szakács lennél.

pl. Tetszetős edényben megtálalsz, de ha megkóstolja akkor tudatosul benne, hogy milyen

finom és ízlett e neki….Én a képekkel, eléjük tálalom a témát, és elolvasva a verset,

ízlelgethetik, kóstolgathatják soronként, versszakonként, a végére pedig teljes ízét

kiérzik, azt hogy mennyire tetszett nekik az adott vers. Ha csak pár embernek is tetszik

és örült, hogy olvashatta... nekem az is öröm.


- Értem! Most tudsz nekem ajánlani egy írásod?

- Igen! A jó, a rossz és a csúf ( Mese felnőtteknek ) tanulságos történet igazán, pont

aktuális erre a korra nézve is ...


- Elolvasom!

- Köszönöm megtisztelsz vele !

- Van már kiadott könyved?

- Igen van !

- Mi a címe és miről szól?

- Hazafele / A halál árnyékában ( 2 kisregény egyben. )

Az első regény tartalma röviden:

Egy engedetlen lányról szól, aki nem akart férjhez menni, ahhoz akit kiszemeltek neki

a szülei. Ezért elszökött egy másik országba, ahol sok baj éri...


A másik regény tartalma röviden:

Egy pszichopata gyilkosról szól és két lányról, akik barátnők. Üldözi őket a gyilkos ,

mindkettőjük élete veszélyben forog ...


- Kíváncsi lettem, én is vehetek egy példányt? Mennyi az ára?

- Igen, van belőlük még pár darab, az ára 2500 ft.

- Kérek egyet dedikálva.

- Tessék, sok szeretettel, de nem fogadhatom el a pénzt.

- Én ragaszkodom hozzá!

- Na jó, rendben, köszönöm szépen.

- Én köszönöm és a beszélgetést is!

- Nagyon szívesen, remélem így jobban megértik, hogy egy hobbi szeretete... lehet olykor

hivatássá válik, ha régóta csinálja az ember. De a sikerért nagy áldozatot kell hozni…

Az írók is emberek, csak kicsit talán érzékenyebb a lelkiviláguk, másképp gondolkodnak

ezért is különcnek tartják egyesek őket. Az írók az emberekért vannak, kiszolgálják őket

az írásaikkal! Azért hogy szórakoztassák az olvasóikat, folyamatosan el kell hogy lássák

őket. Az pedig ha vissza jelzik, hogy tetszett amit olvastak, az önigazolás arra, hogy

itt már megérte leülni és írni minden egyes nap. Jó szórakozást a könyvhöz!


- Köszönöm az olvasóid nevében is, sok szerencsét és még sok sok ihletet kívánok én is!

Remélem a következő interjúnál már jó eredményekről számolhatunk be az embereknek, akik

szeretik az írásaidat olvasni.


- Nagyon szépen köszönöm !

- Örömmel jöttem!

Budapest. 2022. 04. 08.
Saját szerzemény, szerzői jogok fenntartva !
Szólj hozzá

ÉLET Élet- morzsák Párbeszéd egy íróval... Riporter a vendégem ...