2022. okt 12.

Kósza szél

írta: Csillag M . Gyöngyi
Kósza szél

kosza_szejokep.jpg

 

Kósza szél

 

Kósza szél vagyok tudom,

S meghalok egy hajnalon.

S a kósza szél is tovaszáll,

Ha az eső, már nem szitál.

 

Ekkor a nap kiontja melegét,

Leárasztja fentről a fényét.

Néha előkószálok és fúvok,

Aztán pedig hamar elmúlok.

 

Mikor én kósza szél vagyok,

A kabát alá is hidegen bújok.

Érzem, az ember didergését,

Gyarló szíve halk lüktetését.

 

Átfütyülök minden kis résen,

De tudok élesen is fújni télen.

Se így se úgy nem jó senkinek,

Mert a szél vagyok s nem szeretnek.

 

A legboldogtalanabb vagyok én,

A kósza szél ezen a föld kerekén.

Lehetek lágy, száraz, nedves,

Lehetek süvöltően nem kedves.

 

Hát nem felelhetek meg mindenkinek,

Kósza szél vagyok tőlem remegnek.

Csűröm, csavarom olykor a fákat,

Néha lágyan simogatom az orcákat.

 

Lásd nem vagyok én olyan gonosz,

Ha hideg az idő érintésem rossz.

De mikor a nap hevében fújok,

Lágyan simogatva füledbe zúgok.

 

Leányvár . 2022. 09. 03.

 

Saját szerzemény, szerzői jogok fenntartva !

 

 

 

Stray wind

I'm a wandering wind I know
And I will die at dawn.
And the wandering wind flies away,
If it rains, it no longer drizzles.

Then the sun sheds its heat,
It pours its light from above.
Sometimes I come forward and blow,
And then I'll be gone soon.

When I'm a wandering wind
I'm also hiding under the jacket when 
it's cold.
I feel the trembling of man
The faint beating of Gyarló's heart.

I whistle through every little crack
But I can also blow sharply in winter.
It's not good for anyone either way.
Because I'm the wind and they don't 
like me.

I am the most unhappy
The wandering wind on this wheel of 
the earth.
I can be soft, dry, wet,
I can be screamingly unkind.

I can't answer to everyone,
I'm a stray wind makes me tremble.
I sometimes prune and twist the trees,
Sometimes I gently caress the cheeks.

See I'm not that bad
When it's cold, my touch is bad.
But when I blow in the heat of the sun
I softly caress and hum into your ear.

Maiden Castle. 09/03/2022

Own composition, copyright reserved!
Szólj hozzá

Föld SZERETET Szeretet ÉLET VILÁG Élet- morzsák Kósza szél