2022. feb 08.

Hópihécske

írta: Csillag M . Gyöngyi
Hópihécske

hopihecskejokep.jpg

 

Hópihécske

 

Mondd Istenem, miért oly fehér a hó?

Mondd és tényleg létezik a Holle anyó?

Mondd a felnőttek miért nem szeretik?

Elbújnak a meleg szobájukba ha esik!

 

Mondd Istenem, miért pille könnyű?

S ha sok esik belőle az miért szörnyű?

Pedig nekem tetszik a hó ahogy esik,

Kitárom a kezemet, hópelyhek belepik!

 

Mondd Istenem, mitől tűnik el a hó?

Mert a hóembert építeni nagyon jó!

Még sem marad meg ott benn sohasem!

Miért nem lehet a szobámban odabenn?

 

Mondd Istenem, ha a hópihét fújom,

Miért száll el a kesztyűmről vajon?

És és, ha az arcomra esik, elolvad,

Nem tudtam megtartani sehányat!

 

Mondd Istenem, a hó miért télen esik?

És a hópelyhecskék miért ilyen kicsik?

Ha sok esik, akkor meg nagy a hó,

Előkerül kesztyű, csizma és a szánkó!

 

Hogy tud a pihékből ilyen nagy hó lenni?

Lehet rajta síelni, és akár el is süllyedni!

Miért Istenem, csak a gyerekek szeretik?

Felnőttek már előre szidják ha havazik!

 

Tél akkor csodaszép, ha fehér minden,

Anya nem enged játszani a hóesésben!

De nekem tetszik és szeretem ha esik,

A kis hópehelykék a ruhámat belepik!

 

Most mennem kell, anya már keres,

Szeretem a hópihécskét mert kedves!

Majd holnap is eljövök, játszunk egyet,

Mondd istenem, a hópihécske is szeret?

 

Budapest. 2022. 02. 07.

 

Saját szerzemény, szerzői jogok fenntartva !

 

Szólj hozzá

SZERETET ÉLET Élet- morzsák Hópihécske