2019. okt 30.

Katona voltam …

írta: Csillag M . Gyöngyi
Katona voltam  …

katona_voltamjookep.jpg

Katona voltam s vagyok …

Katona voltam s vagyok,

  fiatalon is a háborúban.

   Láttam a halált ,

és én is osztottam!

 

     Most családom van,

a háború zaját még hallom,

Egyre csak a fülemben zúg,

a tankok hangja néha felzúg!

 

  Most is épp tankok zúgnak,

robajjal jönnek robbantgatnak!

Itt ott ember nyöszörög,

 egy egy sortűz között!

 

  Ránézek a fiaimra,

nincsen reá garancia,

Mikor hívják a harcba,

  kezdődhet a hajsza!

 

Még mindig kísért,

a háborús lidérc!

  Nem győzelemért,

harcolsz az életedért!

 

Ma is fáj a lelkem,

hogy mit tettem!

Gyermekeket és

asszonyt öltem!

 

Ha tehettem volna,

   eliszkolok lopva!

De parancs megtagadása,

     ez a katona halála!

 

Kivégeztek volna!

Bűnöm semmi nem oldja!

Most mi rettegünk,

mert van gyerekünk!

 

A háború most sem szűnik,

  aki teheti az megszökik!

Menekülni de nem akarunk,

Ó uram mi lesz a holnapunk!

 

Hozd el a békét a világra,

  hajtsuk fejünk imára!

Isten tekints le e földre,

hozz békét a szenvedőkre!

 

   Béke lehetne végre,

mehetnénk igaz külföldre.

  De nem megyünk , maradunk,

ez a hazánk , inkább meghalunk!

 

Budapest. 2019. 10. 27.

 

Saját szerzemény, szerzői jogok fenntartva!

Köszönöm az idődet ha olvastad a versemet!

Szólj hozzá

Katona voltam...