2024. jún 22.

Gondolataim 47. rész

írta: Csillag M . Gyöngyi
Gondolataim 47. rész

Hibáztál ! Hibáztál ? 2. része

 received_993436858660189.jpeg

 

Gondolataim 47. rész

 

Hibáztál ! Hibáztál ?

 

Minap beszélgettem valakivel, aki nagyot csalódott. Név nélkül...

Hibáztam ! Hibáztál ? és miben ? - kérdeztem. Kifejtenéd ?

Igen , akiben legjobban bíztam, beavattam a legféltettebb titkaimba s épp az döfött hátba. Kibeszélt a hátam mögött... Mikor segítségre volt szüksége én melléálltam s fogtam a kezét... Hibáztam , a szeretetem mellé nem használtam erélyt ! Most pedig hátba szúrt a jóságomért , pedig én segítettem ... Úgy gondolta hogy nem jövök rá hogy csak az érdekei kivánták azt, hogy ugy viselkedjen velem mintha egy igazi barat lenne... A fátyol lehullt , s előbújt a fogafehérje ...

Most fáj ugye ? kérdeztem halkan ...

Fájt igaz , de belegondolva mit várhat az ember a jóságáért ? Cserébe sose vártam semmit , és ez most megkönnyiti a dolgomat ... Az ügy végére pont kerül és nem engedek a zsarolásának , nincs sajnálkozás mert nem illet mást mint azt hogy ezentúl elengedjem a kezét ...nincs tovább !

Szóval bekeményítesz ? kérdeztem .

Az élet nagy tanító mester ... gondolkodott el az ismerősöm aztán folytatta ... Okulhatunk , tanulhatunk , bíztam és megbiztam benne ... Mi a bűnöm ? Hibáztam ! Mert megbiztam olyanban aki visszaélt a bizalmammal ! Elárult. Mi a tanulság ? Nem az hogy ne bizz senkiben , hanem hogy tarts 3 lépés távolságot és akkor engedj közel valakit ha arra méltónak találod ! De legjobb ha senkit nem engedsz túlságosan közel.

Szóval én csak hallgattam az illetőt.

Mi a véleményem ?

Nos... Valójában van némi igazsága... De hát az élet csak ilyen , bizalom nélkül nem lehet kapcsolatokat építeni pláne barátságot vagy akár egy szerelmi kapcsolatot . Az ember amig él kapcsolatok veszik körül, már kicsi korától . Ovodában, iskolában , munkahelyen stb ...

Mindig akadnak olyanok akik álcázott szeretettel vannak irántad. S az hogy te kit engedsz közel magadhoz , rád tartozik. Sok csalódás keményíti meg az embert élete során.

De van aki nem veszi komolyan , s éli az életét hiszen attól még nem szünik meg a világ ha csalódsz valaki( k ) ben . Van ki nehezen teszi túl magát, s utána már túl bizalmatlan lesz . Az az illető nagyon nehezen tud kapcsolatokat építeni.

De vannak olyanok is akik úgy vannak kalibrálva hogy nem tud senkire haragudni , mert nem veszi fel magára a sértődöttséget , és éli tovább az életét. Hamar túl teszi magát rajta.

De bizony vannak pl olyanok is akik bosszúállóak. Szemet szemért, fogat fogért. Ez a rosszabb fajta hozzáállás . Mikor úgy viselkedik az a csalódott ember, hogy egy másik vétlen emberren tölti ki a bosszúját. Bizalmába férkőzik aztán jön a fekete leves. Azt ad amit kapott anno. Bosszúból...

Az ilyen emberektől pedig egy idő után elfordul mindenki. Magányos lesz és kőszívű. Akinek barátai nincsennek , meg van a maga kis világában. Sajnos egyre több az ilyen ember ...

Erre pedig nincs más orvosság csak kikerülni és hagyni a maga kis megalkotta világában . Nincs értelme meggyőzni öket ...meg hát nem is tudnád arról, hogy a bizalom kell , mert bizalom nélkül nem lehet normális társadalmi életet élni.

Az egymás mellett élésnek vannak irott s irratlan szabályai .

De mindenki maga dönti el hogy akarja élni az életét.

Az én mottom az, hogy jól tudjunk együttmüködni másokkal , ahhoz pedig az szükséges, hogy jól jöjjünk ki elsősorban önmagunkkal aztán másokkal is.

Az ismerősöm hallgatott egy darabig. Majd megkérdezte.

Te sose csalódtál ?

De igen , feleltem. De az életben nem mindig úgy alakulnak a dolgok ahogy mi szeretnénk. Az a baj az emberekben, hogy nem tudnak sokan túllépni dolgokon. A múlttal nem kell foglalkozni. A jövőbe sem látunk bele . Így a jelenben kell élni . Ami tegnap volt , elmúlt . Nem érdemes a negatív dolgokban maradni.

Mindig tovább kell lépni . Ez a mottója annak hogy békében élj önmagaddal és másokkal.

Folytatásból...

Gondolataim 48. rész

Amikor kiteszed a lelked, mégsem vagy jó ...

Ugye ismerős ?

Ki volt már úgy , hogy mindent megtesztek és mégsem vagytok jó a másiknak ? Találkoztam egy régi ismerőssel. Legyen a neve Sára.

Szia Sára !

Szia Gyöngyös ! Köszönt vissza szomorúan.

Mi a baj ? Kérdeztem töle.

Áhh ne is mond ... nagyot sóhajtott ....

Hamarosan folytatom..

Leányvár. 2023 08. 15.

Szólj hozzá

Gondolataim... Gondolataim 47. rész Hibáztál ! Hibáztál ? 2. része