2023. júl 09.

Gondolataim 27. rész

írta: Csillag M . Gyöngyi
Gondolataim 27. rész

Jelen alias most

zutvriuzpio.jpg

 

                       Gondolataim 27. rész


Jelen alias most


Az ember akkor lesz igazán boldog, ha rájön arra, hogy a világbéke és a békességben élés a saját maga lelkibékéjéről szól .
Ez azt jelenti, hogy saját magát kell elfogadnia a hibáival , és csak akkor tudja elfogadni a másikat is.
Ez a világ békéjének első számú feladata !
Ami nagy lecke számunkra !
Ha mindenki a saját békéjére törekedne , akkor lehetne társadalmi békés együttélésről beszélni . Ez az ember első számú feladata !
Szeresd önmagad hisz úgy tudsz igazán szeretni másokat és így tudsz igazán tisztelni bárkit is az életben, ha magadat is tiszteled.
Sokszor kerültem az idő fogságába . Vagy a múlton rágódtam mit rontottam el , hogy lenne ha másképp csináltam volna , és az elmém néha nem akart másra gondolni, mindig azon kattogott. Egyszerűen nem tudtam őt irányítani. Aztán lassan rájöttem dolgokra .
Mindig a hibáimat vettem észre ....
A lényeg
A múlt beli hibáim által... a jövőtől való félelem, ami beletelepült az egész fejembe , mi lesz, hogy lesz ...hogy bírom magam ellátni stb...
Nem bíztam magamban, aggódtam, hogy vajon lesz e elég forrásom elég erőm arra, hogy tudjam fizetni az albérletem, s meg is tudjak élni .
Volt már olyan is ezidő alatt, hogy szinte féltem felkelni , mert úgy éreztem fogytán az erőm és nem leszek képes magamat ellátni forrással , tele voltam aggodalommal ...de mivel próbáltam mindig viccesen hárítani , ezért nem voltam én túl depis , de még így is nyomot hagyott bennem.
Aztán hallottam életmód tanácsadókról ... Életjobbítókról ...
Olvastam hogy változtass ...
Aztán olvastam ezzel kapcsolatos dolgokat, volt mi motivált , de volt hogy azt mondtam áhh hagyjuk...
A sok különböző információk inkább megzavartak , Persze volt hogy hasznossal is találkoztam .
De bizony az emberek nem egyformák és az életük sem egyforma , így általánosságba véve , nem egyszerű tanácsot adni senkinek , hogy mit tegyen azért hogy boldogabb, elégedettebb legyen a jelenében , a mostban .
Sokat gondolkodtam ezeken a dolgokon, de feltaláltam magam , és rájöttem a legjobb választás ha te magad változni akarsz... és ha saját magadat találod meg , ő tud a legtöbbet segíteni .
Hisz ki ismerne téged a legjobban ?
Ki tudná mindazt rólad , mennyit viaskodsz, mennyi fájdalmad van s mit érzel legbelül, ha problémáid vannak az életedben?
Hát ki más ? Ha nem te, sajátmagad.
Na ugye ?
Szép lassan haladtam én is lépésről lépésre .
Kérdéseket tettem fel magamnak, majd megvártam a válaszokat. Ismerkedtem magammal , mint egy idegennel.
Mikor volt egy pár kínos kérdésem a MAGamhoz , mindig türelmes voltam , nem sürgettem , és mindig volt válasz ! A válaszok után egyre nyugodtabb lettem , ha hibázott az Énem a MAGom, elfogadtam , hisz tökéletes ember nincs .
Ahogy elfogadtam abban a pillanatban el is tudtam engedni a hibáimat is. Azokon már úgy sem változtathatok , de a most és a jelen az a legfontosabb számomra !
Így aztán szép lassan haladva a terhem is könnyebbnek bizonyult.
Mára megtanultam , hogy a múlton már hiába rágódik az ember , ezen változtatni nem lehet. Próbáltam jól hasznosítani de már nem emésztettem magam vele ... Ami megtörtént az elmúlt.
A jövő pedig oly messze áll hogy még a holnap sem biztos.
Rájöttem, hogy a jelen és a most ami ténylegesen fontos az életben. Hiszen az hogy ma jól érezzem magamat a most a fontos , vagyis a jelen , mert a jövőm ettől lesz jobb és élhetőbb ! Nekiálltam formálni magam ! Minden nap a pozitív dolgokat meglátni. S ha negatív dolog ért , azt át tenni gyorsan a múltba , hisz megtörtént el kell felejteni.
Minden nap hálásan gondolok magamra , hogy elviselem magamat , és hogy mennyire tudom szeretni magamat amiért eltudom engedni a negatív dolgokat.
Persze tudom én is hibázom az életben , de azt is tudom, hogy az adott helyzetemben másként nem tudtam volna dönteni.
( A Kényszerhatások miatt , erről is írtam már )
Elfogadom azt, hogy egy egyedi ember vagyok, egyedi gondolkodás móddal. Hogy én az vagyok aki és minden nap próbálok együttműködni a másik Énemmel a MAG-ommal. Dolgozom azon hogy a MAGom és Én az anyagi testem jól érezzék magukat. Ehhez az szükséges hogy együttműködjünk.
A tudat mint vádló most már nem ural engemet , hanem együtt dolgozunk a Énemen , hogy mindig a legjobbat hozzuk ki a mostban. Élni és megélni minden napot , úgy hogy a legjobb legyen számomra és a MAGomnak tehát MAGunknak !
A világ , az élet szépsége csak akkor látható az ember számára, ha a hozzáállása pozitív és nem csak néz a szemeivel hanem lát is vele , és érzékeli is . Tehát fel kell dolgoznia az agynak amit nézel , amit érzel.
Most álljunk meg egy pillanatra .
Az ember sokat van úton . A környezet hatásai minden embernek befolyásolják a napjait és a jelenét, azt a bizonyos most pillanatát.
Hogy ez mennyire igaz, ezt egy két példával alá is támasztom.
Pl. Utazol a munkába. Rengetegen vannak , nincs ülőhely, lökdösik egymást az emberek...néha egy két embert hallassz türelmetlen beszólásokkal. Fiatalok trágárkodnak, vagy részeg esetleg hajléktalan miatt a sofőr kénytelen intézkedni ... Nem békésen zajlik ...
Rányomja a napodra a bélyegét , ha te az adott pillanatot elraktározod.
De egy másik stori.
Utazol és melléd ül egy kisgyerek , aki rád mosolyog és megkérdi te hova utazol . Vagy megkínál a ropijából ...
Elmosolyodsz és magadban raktározod ezt a mosolyt talán egésznap.
Tehát meghatározza a napod , és rágondolva elmosolygod magad milyen aranyos volt.
Nos ezzel azt szerettem volna megismertetni veletek , hogy ha negatív dolgokat tapasztaltok , azon ne rágódjatok , süllyesztőbe kell tenni. Ez úgy lehetséges ha egy pozitív dologgal helyettesítitek.
Ez tudom nem egyszerű de megtanulható , gyakorlással.
Ez pedig a te érdeked , mert nem mindegy hogy telik el a napod.
A lelki békéd arról szól hogy a világgal békében élsz.
Tehát ha negatív tapasztalatot élsz meg , azt át tudod alakítani úgy hogy hála isten a sofőr rendes volt és intézkedett. Vagy nem történt baj azzal hogy leszállîtotta az ilyen utast.
Tehát van pozitív oldala is a dolgoknak.
Ha ezt tudasítod , nem azt hogy fujj de részeg volt az az ember , vagy büdös volt , vagy mondogalodott , vagy veszekedett , akkor ha ezeket elfeleded és a jó dologra koncentrálsz , így a napod másképp alakul.
Nem idegesíted magad vele hogy má megint egy részeg mit művelt a buszon és a buszsofőrnek megkellett állnia ..
Hidd el nekik sem könnyű nap mint nap ezzel szembesülni hogy sajnos ezek a részeg , csöves , hajléktalanok is valahova utaznak .
Ahhoz hogy te ezeket a dolgokat át tudd alakítani pozitív dolgokká , ahhoz neked kell pozitívnak lenni.
A szomorú, ideges , agresszív illetve negatív beállítottságú ember , észre sem veszi a környezetében a szépséget s a jóságot .
S azt se ha valami incidensben van jó is pl nem tört ki nagy vita vagy verekedés stb,..
A negatív beállítottságú ember
nem is feltételezi, hogy van pozitív beállítottságú ember.
Annyira negatívan gondolkodnak sokszor.
Most kérded...
Hogyan tudok felülkerekedni a lét problémáin, hogy semmi negatív hatás ne érjen ?
Gyakorlással sok sok gyakorlással.
Az elmém ha kezd aggódni , megnyugtatom . Nem hagyok teret neki az aggódásra .
Az aggódás annyira letompítja az ember pozitív látásmódját , hogy képes letargiába esni .
Depressziós lesz , és a negatív oldalról közelíti meg a problémáit. Ami megoldásra akkor nem is tud koncentrálni !
Higgyétek el minden probléma nézőpont kérdése .
A környezeti hatásokból eredő problémák csak abban a pillanatban probléma amig ott tartozkodsz.
S van a saját probléma , ami közvetlen csak téged ér
Minnél pozitívabban fogadjuk el a problémát , úgy mint egy feladatot , annál inkább megtaláljuk a gyökerét ami okozza .
Lehet nincs rá megoldás a mostban , vagyis a jelenben egyenlőre , de ha nem úgy gondolsz rá mint az élet megnehezítőjére , és ha nem úgy gondolsz rá mint egy feladat ami megoldásra vár . Egészen más szemszögből látod meg a dolgokat . Sokkal elöbb oldódnak meg a problémák , van ami szinte magától , van olyan ami hirtelen beugrik hogy áhh hát itt a megoldás !
Persze vannak olyan problémák is amire azt mondjuk erre nincs megoldás .
Egyenlőre el kell engedni ha lehetséges , majd idővel mikor kell akkor tudsz vele foglalkozni .
De akkor távlatban már másképp fogod kezelni tudni .
Mert mindig az adott probléma kizökkent az egyensúlyodból , amire képtelen vagy úgymond hideg fejjel megoldást találni.
És ez talán minden problémára igaz !
Pl.
Jön egy váratlan számla .
Hogy reagál az ember ?
Meglátod a számla végösszegét és lesokkol. Honnan fizetem ki?
Alszol rá egyet , és bemész a szolgáltatóhoz , majd elmondod a problémádat , és lehet fizetési halasztást kérni . Megállapodsz velük, hogy mennyit tudsz kicsinyesként hónapról hónapra törleszteni .
Látod egyszerű , csak mindig várd meg mig lehiggadsz , és higgadt fejjel megjön a megoldás , ezt jelenti a belső MAG- oddal való együttműködést.
Persze vannak olyan dolgok amik nem ilyan egyszerűek .
De ha csak azzal foglalkozol hogy nincs rá megoldás, akkor borzasztó sok energiát veszel el magadtól .
Így jobb ha nem mindig az jár a fejedben, hogy nincs megoldás !
Előbb nem utóbb majd lesz rá valami megoldás , az élet nem engedi eltörőlni a problémáid, de az idő neked dolgozik .
Megoldódik minden ha engeded hogy utat mutasson az élet.
De egyet ne feledj , ha ideges vagy , s feszült soha ne törd a fejed a megoldáson , mert az leblokkolja a gondolataidat.
Amiért nem fogsz tudni tisztán látni !
Aludj rá egyet , lehet álmodban kapsz egy lehetőséget mint egy másik út a megoldáshoz.
Persze nem mondom vannak olyan problémák ahol nincs más teendő mint ami történik az azért van mert folyamatosan változik minden.
Mondok egy példát.
Pl. Munkahely elvesztése....
Vagy az otthonod elvesztése....
Vagy a párod elvesztése...
Ezek mind olyan tényezők amik meghatározzák a sorsod alakulását.
Nagyon nehéz tanácsot adni.
S megoldani sem tudnám !
De ! Egyet nefelejts el , a változás azért történik mert örökké semmi sem tart.
Nos csak egy tanácsom van , csillapítsad le az elméd , mert ha valami nagyon idegesít és nem találsz megoldást , az azért van mert nagyon akarod és akkor pont ezért nem fog sikerülni.
Megkell állni ilyenkor és latba venni minden lehetőséget, hideg fejjel.
Mintha kivűlről szemlélnéd a saját Énedet.
Milyen tanácsot tudnál adni magadnak ?
Ne feledjük el , ha másnak kell megoldást találni egyből tudjuk mit kellene tenni.
Ezért próbálj külső szemmel tanácsot adni magadnak.
Ha jól tudtok te és az Éned együttműködni hamar találtok megoldást is.
Ha pedig végképp nem megy , próbálkozz mástól tanácsot , segítséget kérni.
Mindig mindenre van megoldás csak idő kérdése hogy megtaláld !
Ezért ne add fel hamar , mert ha feladod azzal kárt teszel a benned szunnyadó lelkivilágodban. A remény és a magadba való hit hogy megtudod csinálni , szárnyakat ad !
Nem leszel depis és magad alatt !
Tudom nehéz idők járnak amikor bajban vagy , de önsajnálattal nem fog megoldódni semmi.
Ezért motíváld magadat.
Pl. Menj el sétálni , vagy nézz meg egy motivációs filmet , és ne hagyd magad hogy kilatástalannak tünjön az akkori helyzeted !
Sokkal könnyebb lesz átvészelni azt az időt amit akkor nehéz időknek nevezel.
Élj a jelenben, és a mostban , mert az fogja megmutatni az utat merre tudsz tovább lépni.
Remélem kicsit tudtam segíteni akik a mostban épp nehéz helyzetben vannak ��
Van itt egy videó , a linkre kattintva megnézhetitek .
https://fb.watch/ldfwqw8zkU/
Következő rész folytatásából :
Gondolataim 28. rész
Ha nincs ló, jó a szamár is !
Ismerős mondás ugye ?
Mit teszel, ha egy pasi vagy egy csaj csak játékszernek tekint ?
Nagyon a mai kor témája....
S nem eleget foglalkozunk vele...
Csillag M. Gyöngyi
Leányvár. 2023. 06. 17.

 

                                   My thoughts, part 27

 


Present alias now


A person will be truly happy when he realizes that world peace and living in peace is about his own peace of mind.
This means that you have to accept yourself with your mistakes, and only then can you accept the other person as well.
This is the number one task for world peace!
Which is a great lesson for us!
If everyone strived for their own peace, then we could talk about peaceful social coexistence. This is a person's number one task!
Love yourself, because that's how you can truly love others and how you can truly respect anyone in life, if you also respect yourself.
I have been caught up in time many times. Or I brooded over the past, what I had messed up, what would have happened if I had done it differently, and sometimes my mind didn't want to think about anything else, it always clicked on it. I just couldn't control him. Then I slowly realized things.
I always noticed my mistakes ....
The point
Because of my mistakes in the past... the fear of the future, which settled in my whole head, what will happen, how will it happen... how can I take care of myself, etc...
I didn't trust myself, I was worried about whether I would have enough resources or strength to be able to pay my rent and live.
There have been times during this time that I was almost afraid to get up, because I felt that my strength was running low and that I would not be able to provide myself with resources, I was full of anxiety ... but because I always tried to laugh it off, I was not too depressed, but still left a mark on me.
Then I heard about lifestyle consultants ... Life improvers ...
I read that you should change...
Then I read things related to this, some motivated me, but sometimes I said oh let's leave it...
I was rather confused by the many different pieces of information, but of course I also came across some useful ones.
But of course, people are not the same and their lives are not the same, so generally speaking, it is not easy to give advice to anyone on what to do to be happier and more satisfied in the present, in the now.
I thought a lot about these things, but I invented myself and realized that the best choice is if you want to change yourself... and if you find yourself, he can help you the most.
Who do you think knows you best?
Who would know everything about you, how much you struggle, how much pain you have and what you feel inside when you have problems in your life?
So who else? If not you, yourself.
Well, right?
I slowly progressed step by step.
I asked myself questions and then waited for the answers. I got to know myself like a stranger.
When I had a few embarrassing questions for MYSELF, I was always patient, I didn't rush, and there was always an answer! After the answers, I became more and more calm, if my SELF made a mistake, I accepted it, because there is no perfect person.
As I accepted it, I was also able to let go of my mistakes at that moment. I can't change them any more, but the now and the present are the most important to me!
So, slowly, my load turned out to be lighter.
I've learned by now that no matter how much you dwell on the past, you can't change it. I tried to make good use of it, but I couldn't digest myself with it anymore... What's happened is over.
And the future is so far away that even tomorrow is not certain.
I realized that the present and now is what is really important in life. After all, feeling good today is what is important now, that is, the present, because that will make my future better and more livable! I started shaping myself! To see the positive things every day. And if something negative happens to you, quickly put it in the past, because it happened, you have to forget it.
Every day I think of myself with gratitude, that I can tolerate myself, and how much I can love myself because I can let go of negative things.
Of course, I know that I make mistakes in life, but I also know that I could not have made a different decision in my given situation.
(Because of the Coercive Effects, I've already written about this as well)
I accept that I am a unique person with a unique way of thinking. That I am who I am and every day I try to cooperate with my other Self with my SELF. I work to make my SELF and I, my material body, feel good. For this we need to cooperate.
Consciousness as an accuser no longer dominates me, but we work together on my Self to always bring out the best in the now. To live and experience every day, so that it is the best for me and for my SELF, therefore for our SELF!
The beauty of the world and of life is only visible to a person if his attitude is positive and he not only looks with his eyes but also sees and perceives with his eyes. So the brain has to process what you look at and what you feel.
Now let's stop for a moment.
The person is on the road a lot. The effects of the environment affect every person's days and present, that certain moment now.
How true this is, I will support this with two examples.
For example, you travel to work. There are a lot of people, there is no place to sit, people are pushing each other... sometimes you hear one or two people talking impatiently. Young people are swearing, or drunk or homeless
​the driver is forced to take action because of ... It's not going peacefully ...
It leaves its stamp on your day if you store the given moment.
But that's another story.
You are traveling and a small child is sitting next to you, who smiles at you and asks where you are traveling. Or he'll offer you some of his money...
You smile and store this smile in yourself, maybe all day.
So it defines your day, and you smile to yourself thinking about how cute it was.
Well, I wanted to let you know that if you experience negative things, don't dwell on them, you have to put them in the sink. This is possible if you replace it with something positive.
I know it's not easy, but it can be learned with practice.
And this is in your interest, because it doesn't matter how your day goes.
Your peace of mind is about living in peace with the world.
So if you have a negative experience, you can change it so that thank God the driver was decent and took care. Or there was nothing wrong with disembarking such a passenger.
So there is a positive side to things.
If you let them know, not that the person was drunk, or smelly, or talking, or arguing, then if you forget these things and focus on the good things, your day will turn out differently.
You don't get upset about what a drunk did on the bus again and the bus driver had to stop..
Don't believe that it's not easy for them to face this every day, that unfortunately these drunks, pipers and homeless people are also traveling somewhere.
In order for you to transform these things into positive things, you have to be positive.
A sad, nervous, aggressive or negative person does not even notice the beauty and goodness in his surroundings.
And even if there is a good incident, e.g. no big argument or fight broke out, etc.
A person with a negative attitude
it does not even assume that there are people with a positive attitude.
They often think so negatively.
Now you ask...
How can I overcome the problems of existence, so that no negative effects affect me?
With practice, lots and lots of practice.
If my mind starts to worry, I calm it down. I don't leave him room to worry.
Worry dampens a person's positive outlook so much that they can fall into lethargy.
He becomes depressed and approaches his problems from the negative side. Which he can't even concentrate on solving!
Believe me, every problem is a matter of perspective.
Problems resulting from environmental effects are only a problem while you are there.
And there is your own problem, which affects only you directly
The more positively we accept the problem, like a task, the more we find the root cause of it.
Maybe there is no solution for it in the now, that is, in the present for now, but if you don't think of it as something that makes life difficult, and if you don't think of it as a task waiting to be solved. You see things from a completely different perspective. Problems are solved much sooner, some things happen almost by themselves, some things suddenly jump out at you and say, well, here's the solution!
Of course, there are also problems for which we say there is no solution.
You should let him go if possible, and then you can deal with him when you need to.
But then you will be able to handle it differently in the long run.
Because the given problem always throws you off balance, and you are unable to find a solution with a cool head, so to speak.
And this is probably true for all problems!
E.g.
An unexpected bill is coming.
How does one react?
You see the total amount of the bill and you are shocked. Where do I pay?
You sleep on it and go to the service provider, then tell your problem, and you can request a payment deferment. You agree with them how much you can repay month by month as a small child.
You see, it's simple, just always wait until you calm down and the solution will come with a calm head, this is what cooperation with your inner SELF means.
Of course, there are things that are not so simple.
But if you only deal with the fact that there is no solution, you will take an awful lot of energy away from yourself.
So it's better if you don't always think that there is no solution!
Sooner or later there will be a solution, life doesn't let you forget your problems, but time works for you.
Everything will be solved if you let life show you the way.
But remember one thing, if you're nervous and tense, never try to find a solution, because it blocks your thoughts.
Because you won't be able to see clearly!
Sleep on it, maybe in your dream you will get an opportunity as another way to the solution.
Of course, I am not saying that there are problems where there is nothing else to do but what is happening, because everything is constantly changing.
I'll give you an example.
For example, losing a job...
Or losing your home...
Or losing your partner...
These are all factors that determine the development of your destiny.
It is very difficult to give advice.
And I couldn't even solve it!
But! Don't forget one thing, change happens because nothing lasts forever.
Well, I have only one piece of advice, calm your mind, because if something is bign makes you nervous and you can't find a solution, it's because you really want to and that's why it won't work.
You have to stop at this point and take every opportunity with a cool head.
It's like you're looking at your own Self from the outside.
What advice could you give yourself?
Don't forget that if someone else needs to find a solution, we immediately know what to do.
Therefore, try to give yourself advice with an outside eye.
If you and your Self can cooperate well, you will quickly find a solution.
And if it doesn't work at all, try asking someone else for advice and help.
There is always a solution for everything, it's just a matter of time to find it!
That's why don't give up too soon, because if you give up, you'll damage your inner spiritual world. Hope and belief in yourself that you can do it gives you wings!
You won't be depressed and under yourself!
I know there are difficult times when you are in trouble, but nothing will be solved with self-pity.
So motivate yourself.
For example, go for a walk or watch a motivational movie, and don't let your current situation seem hopeless!
It will be much easier to get through what you call difficult times.
Live in the present and the now, because it will show you the way to where you can move forward.
I hope I was able to help those who are in a difficult situation right now ��
There is a video here, you can watch it by clicking on the link.
https://fb.watch/ldfwqw8zkU/
From the continuation of the next part:
My thoughts, part 28
If you don't have a horse, a donkey is good too!
A familiar saying, right?
What do you do when a guy or a girl only sees you as a toy?
Very much the topic of today....
And we don't deal with it enough...
Star M. Gyöngyi
Maiden Castle. 17/06/2023

Szólj hozzá

ÉLET VILÁG Gondolataim... Mesterséges Értelem Jelen alias most Gondolataim 27. rész