2022. feb 27.

Házi kenyér

írta: Csillag M . Gyöngyi
Házi kenyér

20_perces_kenyerkiemelt-1000x288.jpg

 

Házi kenyér

20 perces kenyér, a recept egyszerű és tényleg csodás lett!

A sok kenyér recept közül valami egyszerűt akartam kipróbálni, nagyon jó lett!

hozzávalók

65 deka liszt,(én tettem bele

kenyér lisztet,

sima lisztet,

2 kanál pizza lisztet,

1 kanál sikért,

1 kanál burgonyapehelyt),

2,5 deka friss élesztő (vagy 1 csomag por élesztö),

11 g só,

3,6 deci vizet,(picivel többet),

30 g zsír,(én olajat).

Elkészítés

Bedagasztottam a tésztát majd 20 percig kelesztettem, átgyúrtam és szintén 20 percig kelesztettem, megint átgyúrtam és 20 percig kelesztettem, (3x vagy 4x 20 percen át).

1 perc alatt összekeverjük a tésztát, 10 perc sütés után kész a házi kenyér .

Megformáztam és zsírpapiros jénaiba beletettem és ekkor is pihentettem 20 percig, majd a sütőt be melegítettem 240 fokra, majd bevágtam 3-4 helyen a kenyeret és lespricceltem, (na meg 1-tepsibe vizet raktam), és sütöttem 45 percig, majd a jénai tetőt levettem róla és sütöttem tovább 15 percig.

Kivettem a kenyeret és lespricceltem, és hagytam kihűlni, majd meg mértem, és meg kezdtem, kíváncsi voltam milyen a béle, és jó lett. 20 perces kenyér recept amit itt a csoportba találtam rá, de már párszor meg sütöttem.

Erika Krauszné receptje

Szólj hozzá

Házi kenyér Sajátreceptek